Šta je Salesforce i kako vam može pomoći u poslovanju

Vjerovatno ste već čuli za Salesforce ili čak već koristite neke njihove usluge u sklopu redovnog poslovanja, dok ima i onih koji nikad nisu čuli za ovaj jedinstveni softver. Bez obzira u kakvu god kategoriju da spadate od navedenih, u ovom tekstu ćemo pokušati da vam približimo Salesforce, objasnimo šta je Salesforce i kako vam može znatno da olakša poslovanje i pronalaženje klijenata. Ovo svakako neće biti naš jedini tekst na ovu temu te ćete takođe biti u mogućnosti da iz nekog narednog shvatite zašto mi u Planet softu toliko volimo Salesforce i kakve veze imamo sa istim!

Šta nudi Salesforce?

Salesforce je kompanija koja pruža softverske usluge cloud computinga  (op. aut. „računarstva u oblaku“), opšte poznate kao SaaS – „software as a service“. SaaS podrazumijeva pretplatu na uslugu, da bi je mogli da koristite i jako puno kompanija u svijetu nudi ovakve vrste usluga. Bitno je za zapamtiti da je Salesforce kompanija broj 1 u svijetu u segmentu CRM – Customer Relationship Management ili što u slobodnom prevodu znači – upravljanje odnosima sa klijentima. CRM je aplikacija ili softver koji predstavaljaju centralnu bazu klijenata, u kojoj su povezani svi podaci vezani za saradnju. Upotreba CRM-a obezbjeđuje jasan pregled vaših klijenata, odnosno, organizovane informacije o kompletnoj interakciji sa klijentom, dostupne na jednom mestu i u svakom trenutku. CRM je ujedno i jako moćan alat za stvaranje jakih relacija sa postojećim klijentima. Međutim, Salesforce je mnogo više nego samo CRM, jer nudi jako puno drugih softverskih usluga. Ostale Salesforce usluge pružaju brojna rješenja za marketing, prodaju, razvoj aplikacija u oblaku, upravljanje zajednicama (community management) i partnerima, a tu su još i AI i analitičke usluge, kao i IoT.

Istorija Salesforce-a

Salesforce je osnovan davne 1999. godine, a osnovali su ga Marc Benioff (bivši izvršni direktor nekoliko područja pri Oracle-u), Dave Moellenhoff i Frank Dominguez, i Salesforce se smatra pionirom cloud computing revolucije. Njih trojica su razvili inicijalni softer za automatizaciju prodaje i pustili ga u opticaj iste godine. Kompanija i usluga koju su pružali su brzo krenuli da nižu uspjeh za uspjehom i ostvaruju rast. Tako su 2004. godine pokrenuli iinicijalnu prodaju dionica (IPO) na Njujorškoj berzi, prikupivši 110 miliona US dolara.

Inače, cloud-based computing je ogromna industrija, za koju se predviđa globalni rast od 17% u 2020. godini, sa ukupnom vrijednošću od vrtoglavih US $ 266,4 milijardi US dolara. Najveća komponenta ovako velike industrije je upravo SaaS, za kojeg se predviđa da će da ostvari promet od 116 milijardi US dolara. Upravo su cloud-based computing i SaaS najomiljenija područja Salesforce-a, koji je danas jedna od najvećih i najuspješnijih IT kompanija, sa sjedištem u San Francisku i sa prijavljenim prihodima za 2019. godinu od nevjerovatnih 13,28 milijardi US dolara!

Po čemu je Salesforce toliko specifičan i uspješan?

Kako je Sslesforce postao tako uspješna kompanija i zašto je njihov CRM broj 1 u svijetu prati jako zanimljiva i, usudili bi se reći, veoma hrabra priča. Kompanija je osnovana sa jednom jedinom i veoma smjelom premisom – softver treba da bude dostupan širokim masama, i to stalno (24/7) putem globalne infrastrukture cloud computing. U to vrijeme, jedino je bilo moguće da kupujete slične preskupe softvere od kompanija kao što su SAP ili Oracle, u vidu pojedinačnih kompjuterskih platformi bukvalno instaliranih unutar zidova klijenata. Benioff je predvidio sjajan trend da će mnoge kompanije u budućnosti moći da kupe softver koji se neće nalaziti isključivo unutar njihovih kompanijskih zidova, i to po mnogo nižim cijenama i sa većom efikasnošću, a sve će biti pohranjeno na eksternom oblaku! Ova ideja je naravno bila ismijana od tadašnje IT elite, ali su Salesforce i njegovi osnivači nastavili sa sprovođenjem svoje vizije i danas su tu gdje jesu, a mnogi od bivših kritičara čak ni ne postoje više. Salesforce je svoj današnji rast postigao i kroz brojne akvizije kompatibilnih softverskih rješenja iz raznih oblasti, neprestano uvodeći inovacije i poboljšavajući svoje usluge. Salesforce je danas softverski gigant, sa procijenjenom tržišnom vrijednošću od 156 milijardi US dolara i sa preko 150.000 klijenata širom svijeta.

U narednom tekstu ćemo vam malo više da približimo šta se sve može raditi sa Salesforce-om i kako vam mi možemo da pomognemo u vezi toga…