Planet soft i kampanja #MaherDeveloper

Ko je #MaherDeveloper i kako smo ga u Planet softu tražili?

Nije tajna, naše IT tržište je jako razvijeno, a najviše u pogledu potražnje za developerima – tu smo otprilike kao Siilicon Valey, malo ih je a vrijede puno, te su veoma traženi. Prisutne su brojne IT kompanije, kao što je domaća Planet soft, koja je ujedno i regionalni lider i sa nekoliko kancelarija u Adriatik regijii, a koja kao i ostale ima veliku potrebu za IT stručnjacima. Međutim, prisutne su i brojne druge domaće ali i strane kompanije, koje imaju IT odjele prisutne u našem gradu a sjedišta i klijente isključivo u inostranstvu. Situacija nije laka, svi se bore za iste IT stručnjake te su Planet softovi vlasnik Vedran Jarić i direktor Aleksandar Milinković odavno itekako postali svjesni ovog problema i počeli su ozbiljno da mozgaju kako da mu pristupe, a da to bude na način kako to inače rade – slijedeći najbolje svjetske prakse u radu IT kompanija ali uz dodavanje ličnog pečata i sprovodeći nešto sasvim posebno.

Nema šta, odluka je pala da se nešto uradi i tako je naš direktor Aleksandar, inače iskusni IT-jevac sa jakim afinitetom prema marketingu (ali kao što IT-jevac ne može biti svako, tako ni marketingaš pa to kod našeg Aleksandra ostade na interesu 😀) danima sjedio zamišljen zbog nedostatka developera za sve veći broj projekata i klijenata. Kompaniji je potrebno par dobrih i iskusnih developera, ali koje su rijetke zvijerke. Potrebno je vrijeme da se developeri razviju, iako je fakultetsko obrazovanje jako dobra osnova, ali iskustvom postaju juniori, mediori i seniori te otud i sporiji rast u odnosu na stvarnu potrebu. Češe se naš Aleksandar, razmišlja marketinški: „Pa ovo je marketinški paradoks, ciljna grupa koju je maltene nemoguće privući – svi već rade za neke strane firme ili frilensiraju, ne traže posao, a s druge strane jako su traženi i mogu da biraju, uslovi su svjetski i plaćeni su jako dobro…“.

Kako naći iskusne developere?

Gdje su ti developeri a da se može doći do njih onako „u glavu“ i kako im privući pažnju te ih motivisati da se prijave? Pitanje koje izaziva nesanicu ali predstavlja i pravi izazov. Danas postoji posebna marketinško – HR-ovska doktrina znana kao „Employer Branding“ – brendiranje kompanije kao poželjnog poslodavca, koja se godinama razvijala i doživjela svoj procvat u vrijeme kada je ljudski potencijal postao najveći kapital kompanija. Tokom brainstorminga u Planet softu oko ovoga pitanja i potrebe za Employer Branding kampanjom („nema nam druge, nego po prav’lima“), na Brankinu sugestiju spomenu se Suzana Pletikosa, prekaljeni marketingaš, poznata po prihvatanju dobrog izazova brendiranja i pade dogovor – uključićemo Suzanu, osmislićemo i pustićemo za naše tržište nesvakidašnju kampanju Employer Brandinga sa ciljem privlačenja i motivisanja iskusnijih developera da se prijave.

A kako sada stvarno i naći iskusne developere?

Ovaj put se naša Suzana zamislila dobro, nije lako – marketinški paradoks je u pitanju ali koliko se puta u životu može raditi na ovakvom izazovu, snu svakog marketingaša sa opsesijom za ciljne grupe i kampanjama za „u glavu“, i tako je pokrenut naš kreativni proces… Pri tom još i da je klijenat tako napredan i svjestan potrebe za marketinškom inovacijom te da baš želi nešto van-serijski!

Krenulo je sa ping-pongom ideja i istraživanja, a prvo i jedno od najzanimljivihih – ko su iskusni developeri, kakve osobine imaju, šta ih interesuje, proučavanje mitova da li stvarno nisu na društvenim mrežama kako se msili i kako im privući pažnju? Ok, pohvatali smo da su iskusniji developeri malo stariji (nećemo otkrivati godišta i generacijsku pripadnost), odrasli su u nekim simpatičnim vremenima koja su obilježena prvim kompjuterima kao što je Commodore 64, prvim video igricima, super popularnom časopisu „Svet kompjutera“, ali naravno da luduju i za Star Trekom, Star Wars i imaju posebno naglašen smisao za humor, između ostalog. Ako imate druga developera, nema šanse da ga niste zagotivili i puno se ismijali zajedno.

Kako do uspješne kampanje?

Kako nazvati kampanju, koja naravno mora da bude u vidu # (mi se i dalje zahvaljujemo onome ko je hashtag i izumio, sjajna stvar), puno se mozgalo i kreativnost se mamila na površinu na razne načine. I kako to obično biva, „AHA“ ideja dođe u po „niđe veze“ momenta, kada se gledala neka putopisno-.kulinarska emisija (da, pred koronu smo putovali) i nastade #MaherDeveloper. Čak ni ponekad mrgudi Vedran i Aleksandar nisu imali prigovora na ovaj prijedlog i tako smo krenuli da kreiramo kampanju „==>Traži se #MaherDeveloper“.

E sad, to je tek bio početak i moralo se sve posebno da osmisli i snimi. Pitanja su navirala: kakav i ko bi trebalo da bude protagonista, taj naš #MaherDeveloper – da li neko poznato lice? Neee, iako imamo super domaćih glumaca koji i likom odgovaraju te je i potrebna određena doza glumačkih vještina, ali izbor pade na „naturščik“ lika – našeg druga Sanjina „Fljamu“ Vidovića, koji izgleda kao pljunuti developer iako to nije, a može i da i iznese priču. Onda se krenulo mozgati oko samog koncepta i kako producirati kampanju, tu je naša Suzana odigrala brojne uloge kao hobotnica – kreatora finalnog koncepta, producenta, organizatora, pisca nacrta scenarija, dogovor oko produkcije sa sjajnim tandeom „Dragana“ – Gajićem i Gajanovićem, kako organizovati scenu – porodična sklonost Pletikosa za čuvanjem bitnih stvari iz prošlosti je odigrala veliku ulogu i tako je jedan od glavnih protagonista i dio scene, Suzanin stari Commodore 64 (nećemo reći iz koje godine opet) pronađen, sve pored čuvene Čajavec mace za TV, maminih miljea i sl.; ali je i sa strane Planet softa stiglo puno dodatnih ulaznih informacija i super ideja, kao i pomoći oko svega  te se odlučillo da se ipak pojača i strana pisanja scenarija u vidu vječno mladog i talentovanog Saše „Gaše“ Gašića i tako smo krenuli.

Making of #MaherDeveloper

Sve smo bili spremili i taman da krenemo sa snimanjem materijala, kad eto ti korone i zatvori se sve te nismo ni smjeli snimati zbog rizika i „lockdown-a“. Entuzijazam nije pao usprkos teškim vremenima, i čim se ukazala prilika usljed lakše situacije i dozvoljenog rada na snimanju, bili smo u niskom startu i odmah počeli.

Samo snimanje je bilo baš smiješno – a kako bi drugačije i bilo kada trebate da snimite protagonistu koji drži Commodore 64 u krilu i izgovara „ako znaš šta je turbo i sjećaš se tog zvuka“, i ostale presmiješne foršpane, tako se odmah vidjela ta sjajna energija i momentum i nije bilo sumnje u ishod kampanje.

Planet soft kampanja #MaherDeveloper

Budući da je riječ o specijalnoj ciljnog grupi, koja se detaljno istražila i za koju se kreirao famozni tzv. „candidate persona“, a budući da su kampanju sprovodili napredni Planet soft i marketingaš koji je odavno opsjednut digitalnim marketinškim kanalima, zaključak je bio jasan – noseći marketinški materijali su video i super fotke za par upotreba, namjenski kreirana nova web stranica za karijeru, a od kanala kampanje: organski i plaćeni social media- Planet softovi Facebook i Instagram profili te naravno i YouTube, uz par aktivnosti i na nezaobilaznom LinkedInu. Sve je naravno bilo začinjeno i sa dozom content marketinga, tj. pisanjem blogova i tekstova za potrebe jasnije definicije usluga i rješenja Planet softa, ali i jačanja PR napora.

Imali smo mi i još mnogo drugih ideja za takozvani co-marketing sa drugim firmama koje nemaju veze sa IT ili oglašavanjem, ali možemo ostaviti još nešto kao iznenađenje za neke naredne kampanje.

Naravno da smo i pratili i mjerili našu kampanju, te testirali i par stvari malo atipičnih za oglašavanje ove vrste kao što su posebni lead generation oglasi. Sa svim navedenim – od razumijevanja i želje Planet softa za inovacijom i nesvakidašnjom kampanjom, odlične ekipe koja je na tome radila te poznavanju najboljih kanala i vrsta savremenih kampanja, uspjeli smo da postignemo jako puno – dobili smo dosta kvalitetnih prijava i zaposlili par potrebnih #MaherDevelopera, a u manje od mjesec dana kampanje smo postigli i ovo: doseg društvenih mreža Planet softa je povećan za nenormalnih 20302%, broj pregleda stranica za 561%, broj pratilaca za 1700%, a broj prikaza oglasa je bio iznad pola miliona i sa 1,500 klikova na oglase, za nevjerovatno optimiziran budžet.

Mi se nadamo nastavku rada na ovakvim zanimljivim kampanjama, kao što smo nastavili dalje da radimo na unapređenju našeg online prisustva, imidža, povećanja broja partnera i projekata na kojem radimo te uskoro i novog web sajta. Budući da rastemo, i dalje primamo prijave za #MaherDevelopera te se nadamo da će vam se svidjeti šta smo sve uradili i ono što nastavljamo raditi i dalje.

Planet soft traži #MaherDevelopera