Vijest koja je prodrmala svijet – Salesforce kupuje Slack

Salesforce i Slack zvanično su potvrdil – Salesforce kupuje Slack. Akvizicija je „teška“ nevjerovatnih 27,7 milijardi dolara, a o njoj se već šuškalo te je i došlo do naglog skoka uspavanih akcija Slacka, pa su tako postali vijest koja je prodrmala svijet.

Salesforce i Slack svjetski su IT giganti za koje je teško da neko nije čuo. Salesforce je svjetski broj 1 u segmentu CRM-a (Customer Relationship Management/ upravljanje odnosima sa korisnicima) i Planet soft je ponosni partner Salesforce-a (moramo ponovo da se malo pohvalimo, nije šala kada vam je partner vijest broj jedan u svijetu i ide u kupovinu sa skoro 28 milijardi dolara 🙂 ). Slack je jedna od najinovativnijih vodećih svjetskih platformi za korporativnu komunikaciju, jako je rasprostranjen i u našoj regiji i lakše je naći nekog ko ga nikad nije koristio nego ko ga je sve koristio/koristi kod nas.

Kako je najavio Salesforce, ovaj skoro 28 milijardi dolara vrijedan ugovor biće najveći u istoriji ove kompanije koja postoji već 21 godinu, a nije baš da nisu do sada sprovodili i ostale vrijedne akvizicje. Salesforce se posljednjih godina oprobao u raznim poljima te putem akvizicija u svoj spektar SaaS usluga dodavao brojne druge koje su se nadopunjavale, a samo je prošle godine kompanija kupila Tableau Software za takođe vrtoglavih 15,7 milijardi dolara.  Inače, Salesforce je u stalnom usponu i sam sebe nadmaši često, pa je tako premašio zacrtani srednjoročni ciljani prihod od 20 milijardi dolara do 2022. godine već u avgustu ove godine!

Ovom kupovinom Salesforce će nastojati biti konkurentniji na tržištu, naročito kada je u pitanju borba sa ljutim rivalom Microsoftom koji u okviru svog paketa Office 365 nudi platformu Microsoft Teams koja je zasnovana na sličnom principu kao i Slack. Upravo je Microsoft sa svojim MS Teams-om usporio rast Slack-a i postao mu velika konkurencija, te je Slack odavno okarakterisan kao sljedeći na putu da bude akviziran.

Kakav je plan?

Salesforce putem svog CRM-a kompanijama omogućava da prodaju, uslužuju, direktno nude i sprovode online prodaju bilo gdje da se nalaze. Slack, s druge strane, spaja ljude, podatke i alate tako da timovi unutar kompanija mogu da sarađuju i uspješno izvršavaju radne zadatke, bilo gdje da se nalaze. Takođe, Slack nudi i opciju Slack Connect koja omogućava i komunikaciju sa eksternim partnerima kompanije, od dobavljača do kupaca.

Slack će biti integrisan u sve vrste Salesforce Cloud usluga te će igrati posebnu ulogu u sklopu Salesforce Customer 360 usluge. Slack će pomoći da se transformiše i unaprijed način na koji ljudi komuniciraju, sarađuju i preduzimaju radnje po pitanju podataka o korisnicima u sklopu spektra Salesforce-ovog sistema usluga i aplikacija, da budu produktivniji, donose brže i bolje odluke te kreiraju integrisano korisničko iskustvo.

Saleforce i Slack će u stvari stvoriti najširi otvoreni eko sistem aplikacija i tokova rada za poslovanje, ali i za developere da mogu da razvijaju sljedeću generaciju aplikacija, sa klikovima bez kodiranja.

Ova akvizicija naravno otvara i mogućnosti unakrsne prodaje usluga korisnicma jedne i druge strane, čemu ćemo tek da svjedočimo šta će se sve dešavati po tom pitanju. Ostaje još da vidimo dalje razvoje i dešavanja nakon akvizicije, a već je i najavljeno da će CEO i suosnivač Slack-a Stewart Butterfield dalje voditi ovu kompaniju.

Mi se kao Salesforce partner veoma radujemo daljim uspjesima i sa željnom pažnjom iščekujemo razvoj novih usluga koje će pomoći našim klijentima da uspješnije posluju.

pc: Salesforce.com