Razbijamo mitove oi zablude o cloud tehnologijama

Oblaci nad cloud tehnologijama –  najčešći mitovi i zablude DRUGI DIO

Cloud tehnologije su tu i, kako je krenulo, nigdje neće otići. Pružaju jako puno prednosti te nude brojne opcije za uštede i optimizaciju poslovanja. Ipak, i dalje postoje brojne zablude i mitovi o cloudu i poslovanju baziranom na cloudu. U jednom od prethodnih tekstova smo se već dotakli nekih od najčešćih mitova i zabluda te se nadamo da smo barem neke oblake već rastjerali nad cloudom. A kao što smo i obećali, nastavljamo dalje sa rastjerivanjem oblaka nad cloud tehnologijama. U ovom tekstu pokušaćemo da odgovorimo na najčešća pitanja koja mnoge muče, ali i da raskrinkamo mitove i zablude o cloud tehnologijama. Pa nastavimo gdje smo stali…

Mit #4: Ili sve ili ništa

Cloud nije nefleksibilno rješenje kao što mnogi misle. Jedna od najčešćih zabluda kada se govori o poslovanju baziranom na cloudu jeste ta što neke kompanije priču o cloudu shvataju kao migraciju bukvalno svega što već imaju te gašenje postojećeg datacentra kad migracija završi. Pa ako ne ide tako „đuture“ sve – zašto uopšte o tome da razmišljamo?!

Istina je skroz drugačija i cloud tehnologije nude rješenje i za to, te se ne mogu posmatrati isto kao standardni, on-premise pristup. Svi ste već sigurno čuli za hibridni auto. je li tako? Za one koje ne znaju, cloud nam ne dolazi samo u jednom modelu primjene, već u čak nekoliko, i upravo jedna od najvećih prednosti clouda za kompanije u ovakvoj tranziciji je Hybrid Cloud ili hibridni oblak. Hibridni oblak omogućava integraciju sa vašim postojećim sistemima, da neke svoje servise migrirate na SaaS rješenja u cloudu, odvojite određene dijelove infrastrukture od npr. produkcije ili testiranja, a nudi i mobilnost… Jer, neke aplikacije ili rješenja nikad nećete ni htjeti ili moći migrirati u cloud ali vas to ne treba da spriječi da koristite druge cloud servise bez ikakvih problema.

Mit #5: Cloud je siguran

U prethodnom tekstu na ovu temu smo već razbili mit o tome da cloud nije siguran.  S druge strane, postoje mnogi koji previše bukvalno razmišljaju o sigurnosti clouda. Iako pružaoci cloud usluga sigurno imaju sve potrebne sertifikate i otišli su korak dalje na polju sigurnosti te bi im mogle pozavidjeti brojne firme na tome, ipak je sigurnost vaših podataka i aplikacija vaša obaveza, te se to ne može podrazumijevati automatski. Nije to do cloud providera, to je do nas i hoćemo li nastaviti primjenjivati sve mjere zaštite, jer su to ipak naši podaci i resursi. Sami ste odgovorni za sigurnost i privatnost svojih podataka isto kao kad se oni nalaze na vašoj infrastrukturi.

Mit #6: Cloud je prijetnja mom radnom mjestu

Našim sistem inženjerima se na prvu čini da kada se krene  sa migracijom na cloud, korištenjem virtuelnih servera, kolaboracijskih platformi kao što su SaaS servisi i slično, da sve ode od njih i šta će oni sada da rade uopšte?  Šta sada da održavam pitaju se mnogi zabrinuto?

Tu se postavlja jedno prosto pitanje – što je kompaniji važnije za njezino poslovanje, ali ne u smislu treba li nam IT admin ili ne, već kako bolje iskoristiti njegovo znanje i vještine. Naprimjer, da IT admin zna samo da održava mail server ili da IT admin zna pomoći poslovanju upotrebom cloud tehnologije i riješi poslovne izazove i tako ostvari neku korist za firmu? Da, korištenje cloud servisa za IT zahtijeva usvajanje nekih novih vještina, ali ovo je prilika za IT koja se pruža kada se fokus sa bavljenja infrastrukturom seli na vrijednost za poslovanje.

Mit #7: Imamo sve što nam treba, cloud nas ne interesuje niti treba da nas interesuje

Htjeli vi to prihvatiti ili ne, ali cloud je trend. Brojna istraživanja na ovu temu pokazuju da će se u ovoj godini razvoj rješenja iz clouda rasti i tri puta brže od razvoja i korištenja softvera na tradicionalan način, za potrebe korištenja na mjestu rada (on-premise). Uzmemo li u obzir i ovu situaciju sa COVID-19 virusom, koja je primorala mnoge firme da reorganizuju poslovanje usljed zatvaranja ili rizika od širenja virusa, taj broj je sigurno i veći. U takvim uslovima, mnogo lakše je bilo onim kompanijama koje su već imale poslovanje bazirano na cloud da se organizuju i rade od kuće, te i da ne pretrpe tolike gubitke. Pa šta mislite zašto se giganti on-premise softverski rješenja kao što je Microsoft sve više prebacuju na pružanje cloud servisa? A zapitajte se koliko i sami već koristitie cloud a da o tome ni ne razmišljate – Google Drive, Google Docs, iCloud, Dropbox, Microsoft OneDrive – ili koji vi već koristite, bila bi zanimljiva anketa za sprovesti? Cloud vas itekako već interesuje, bili vi toga svjesni ili ne.

Top cloud servisi kao šlag na tortu za kraj

Od kojih da krenemo? Neki su za poslovne svrhe, neki za privatne – bitno ih je probati, istražiti i testirati primjenu. Mi kao pravi odani partneri, nominujemo Salesforce i SAP  da dijele prvo mjesto, a odlični su nam i Google Cloud, Microsoft Azure, Amazon Web Services, Adobe Creative Cloud (zašto sve mora da bude samo o IT-ju), te i neki drugi.

Svaka ovakva promjena predstavlja izazov i nije lako mijenjati pristupe, infrastrukture, način poslovanja i korištenja aplikacija – pustite da te promjene rade u vašu korist. Odvažite se da eksperimentišete sa cloud tehnologijama, istražujte, razvijte nove vještine, i, naravno, planirajte dugoročno.

Ako imate bilo kakvih pitanja ili vam treba savjet, slobodno nam se obratite bez ikakvih obaveza na: office@planetsoft.ba

Planet soft i SAP SuccessFactor

Kako tehnologija omogućava uspješno upravljanje ljudskim resursima

Ili – kako softversko rješenje partnera Planet softa, čuvene svjetske kompanije SAP, može da omogući uspješno upravljanje ljudskim resursima putem njihove jedinstvene cloud tehnologije SAP SuccessFactor?

Sve smo više svjedoci ubrzanih promjena u poslovanju usljed digitalizacije, koje utiču na brojne poslovne funkcije. Tako ni funkciju HR – upravljanja ljudskim resursima, nije zaobišla digitalna transformacija.

HR odavno više nije nepoznanica, niti tamo neka „američka“ funkcija, o kojoj samo možemo da gledamo u filmovima ili serijama, već ozbiljna strateška poslovna funkcija, koja je veoma razvijena i primjenjena u brojnim kompanijama širom naše regije. U našim mnogim kompanijama ne sjedi više samo neki „kadrovik“, kako se to nekad popularno nazivalo, već postoje razvijene službe i iskusni rukovodioci, koji vode brojne aktivnosti vezane za najvredniji kapital i resurs kompanija današnjice – ljudske resurse. To su aktivnosti kao što su: selekcija i zapošljavanje, prijave i administracija, obuke i uvođenje novozaposlenih u posao (popularni onboarding), praćenje učinaka i izvršavanje ciljeva zaposlenih, ostale obuke, razvoj karijere, razne aktivnosti za zadovoljstvo i lojalnost zaposlenih (zato vas vode na teambuilding 🙂) i, ono što je najbitnije mnogima, obračun plata za isplatu, te mnoge druge, o kojima možemo razglabati neki drug put.

Kako to  tehnologija može da pomogne HR-u?

SAP je veoma poznat i sigurno su se mnogi već susretali sa njim u svom radu, zbog toga što ga veliki broj kompanija vjerovatno već koristi. SAP kao skraćenica inače znači „Systems Applications and Products in Data Processing /sistemske aplikacije i proizvodi za obradu podataka“, te je po samoj definiciji ujedno i naziv za ERP – Enterprise Resource Planning ili softver za planiranje resursa kompanija, po čemu je u stvari SAP i najpoznatiji. SAP je pravi  pionir razvoja softverskih rješenja za unapređenje i automatizaciju poslovnih procesa, a kao kompanija je osnovan davne 1972. u Njemačkoj i danas je 3. na svijetu sa skoro 10 milijardi dolara prihoda i 100.000 zaposlenih širom svijeta (ukratko). SAP ima dosta razvijenih modula za razne poslovne funkcije, a naš tekst se bavi njihovim jedinstvenim rješenjem SAP SuccessFactors za upravljanje HR-om.

Budući da je sve veća borba između kompanija za ljudske resurse i da postoje već brojna deficitarna zanimanja bez kojih se jednostavno ne može raditi (sjećate se naše priče o ==>Traži se #MaherDeveloper?), tako postoji i sve veća potreba za automatizacijom i optimizacijom brojnih HR procesa za koje više nema opravdanja da se rade ručno. Takođe, radno okruženje se ubrzano mijenja i zbog pojave „mladih snaga“ na tržištu rada – opštepoznatih milenijalaca (Millenials), čiji broj sve više raste i postaje dominantan. Milenijalci su tehnološki veoma pismeni i za kompanije je jako bitno da i same budu tehnološki pismene, kako bi uspjele da privuku nove talente i budu ispred konkurencije.  Zato je veoma važno da se HR sektori kompanija opreme na adekvatan način i spremni dočekaju turbulentna vremena, kako bi se izborili sa novim trendovima i izazovima.

Šta je SAP SuccessFactors?

Izvor: avidhrconsulting.com

SAP SuccessFactors je sofversko rješenje bazirano na cloud tehnologiji i predstavlja odličan alat za automatizovanje brojnih ručnih HR procesa i aktivnosti. On je u stvari vaš spasilac i oslobodilac vašeg vremena da se više možete posvetiti strateškim aktivnostima. SAP SuccessFactors radi u cloud okruženju i može da se koristi u organizacijama svih veličina, a u  našem regionu ga već koristi veliki broj kompanija. SAP SuccessFactors je veoma fleksibilno rješenje, koje se sastoji od više modula i koji se lako mogu pojedinačno uvesti i tako ga prilagoditi svim HR potrebama. SAP SuccessFactors rješenje je dostupno za sve vrste uređaja i prilagođeno je svakom korisniku, u skladu sa njegovom ulogom u kompaniji.

Kako Planet soft može da vam pomogne sa SAP SuccessFactors rješenjem?

Planet soft je SAP-ov ponosni Gold Partner, te vam pored ostalih SAP-ovih rješenja za poslovanje, možemo  pomoći i oko uvođenja i implementacije ovog sjajnog rješenja.

Naša pomoć se sastoji u implementaciji sljedećih modula SAP SuccessFactor rješenja:

  • Osnovni modul HR (Employee Central)
  • Obračun naknada (Compensation)
  • Upravljanje učenjem (Learning Management)
  • Priprema novozaposlenog (Onboarding)
  • Upravljanje učincima i ciljevima (Performance and Goal Management)
  • Planiranje nasljeđivanja i razvoja (Succession and Development)
  • Upravljanje regrutovanjem (Recruiting Management)
  • Analitika zaposlenih (WorkForce Analytics Foundation – WFA)

Ne brinite, ne ostavljamo vas prepuštene same sebi ni tokom implementacije, u okviru koje vam pomažemo prilikom migracijom postojećih podataka o radnicima, planiranjem i sprovođenjem obuka za vaše HR i IT odjele, integracije sa vašim relevantnim postojećim sistemima, ukoliko za to postoji potreba, konfiguracijom i prilagođavanjem modula, savjetovanjem i stalnom podrškom.

Ukoliko vas bilo šta interesuje od ovog SAP-ovog rješenja, ali i ostalih, obratite nam se slobodno i bez ikakvih obaveza na office@planetsoft.ba.

 

Photocredit: https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/hr-round-vector-16123240

Planet soft-mitovi i zablude o cloud tehnologiji

Oblaci nad cloud tehnologijama – najčešći mitovi i zablude PRVI DIO

Cloud tehnologije nisu nikakva novost, čak i ptice na grani znaju za njih i sigurno imaju neko mišljenje o njima. Postoje jako puno istraživanja i podataka o ubrzanom rastu i razvoju tog područja ali je nevjerovatno da i dalje postoje razne zablude o ovoj vrsti usluga i poslovanju koje se bazira na njima. Kroz prvi dio teksta o cloudu rastjeraćemo oblake sa dijela najčešćih mitova i zabluda o cloud poslovanju.

Kada je riječ o domaćem tržištu, primjerna cloud tehnologija i baziranja poslovanja na cloudu nije toliko rasprostranjena ali postoji već dosta kompanija koje već neko vrijeme praktikuju primjernu cloud tehnologija i uživaju prednosti korištenja tih usluga. S druge strane, postoji i dosta kompanija koje već intenzivno istražuju to područje i razmatraju primjenu clouda, ali je još uvijek puno kontradiktornih stavova po ovom pitanju.

Prije nego što počnemo, prvo ćemo objasniti šta je cloud tehnologija i zašto je potrebna kompanijama. Kao što smo spomenuli, kod nas je i dalje jako rasprostranjen tradicionalni pristup, gdje su sadržaji i poslovni programi instalirani lokalno kod korisnika na kompjuterima, te korisnici imaju pristup tim sadržajima samo ako imaju kompjuter pored sebe ili ako se nalaze unutar kompanije. Gotovo je nemoguće pristupuiti ili vršiti izmjene evidencijama, dokumentima i sadržajima programa izvan lokalne mreže, a svaka nadogradnja programske opreme je skupa i komplikovana. Zbog rada jednog ili više korisnika na različitim lokacijama javlja se i potreba za programskim rješenjem koje omogućava kolaborativan rad na evidencijama i dokumentima u realnom vremenu. Upravo tu na scenu stupa cloud tehnologija koja nudi rješenje ovih ali i brojnih drugih poslovnih problema. Cloud je idealan za poduzeća koja imaju potrebu za naprednim uslugama na postojećim infrastrukturama ali bez investiranja u novu infrastrukturu i kadrove. Mi u Planet softu i sami primjenjujemo cloud tehnologiju i poslovanje bazirano na cloudu, te nudimo i brojna savremena rješenja za različite potrebe poslovnih korisnika. U prvom dijelu teksta, pokušaćemo pomoći da razriješimo 3 najčešča mita i zablude o primjeni cloud tehnologije i da rastjeramo te oblake na prvu, a u narednom tekstu ćemo se pozabaviti i ostalima.

Mit #1: Najveća prednost cloud tehnologije je smanjenje IT troškova

Kada se spomene cloud tehnologija, glavne asocijacije su zamjena ključnih IT aktivnosti, pristup on-demand infrastrukturi, pristup kompjuterskim aplikacijama, skladištenje podataka, usluge baza podataka i slično. Iako su ove najčešče asocijacije tačne, menadžment kompanija obično samo njih vide i gube iz vida širi spektar prednosti i uticaja cloud tehnologije koji mogu imati na transformaciju cijelog IT operativnog modela i, što je najvažnije, i samo na poslovanje.

Međutim, razmišljanju i analizi uvođenja cloud tehnologije treba pristupiti sa aspekta dugoročnog planiranja, koje nije baš uobičajena poslovna praksa na našim područjima, a ne samo na instant uštedi koju bi omogućio prelaz na cloud tehnologije. Najbolji način da se ovom pristupi je primjena analize i razvoja cloud strategije, sa pitanjima: Šta možemo migrirati u cloud? Koji servisi donose uštedu? Kakvu vrstu i koliku uštedu? Koji su nam sad troškovi toga i koliki? Koji servisi mogu da se nadopune sa našim poslovnim rješenjima i donesu novu poslovnu vrijednost? Kako transformacija može uticati na poslovanje? Hoćemo li biti efikasniji? Isplati li se planirani trošak u odnosu na planiranu investiciju na duži rok?

Jako je bitno da se resursi u clodu dobro isplaniraju i da se kontinuirano prati korištenje servisa da cloud usluga ne bi ispala skuplja nego tradicionalni pristup. Znači, cloud servis može da dovede do smanjenja troškova, ali ga je potrebno razmatrati u široj perspektivi, dobro izanalizirati i napraviti strategiju prije prelaska na cloud, da bi on u konačnici i doveo do ušteda.

Mit #2: Cloud kompjuterske aplikacije i usluge su skuplje nego standardne

Ovo je jedna od najčešćih zabluda koja vlada u vezi cloud usluga. Ono što je bitno za razumjeti je da su cloud usluge koncipirane po principu modela iznajmljivanja usluge  i plaćaju se po „pay per use“ modelu ili „plati koliko koristiš“. Takođe, za cloud usluge ne treba ulagati u skupu informatičku infrastrukturu, obučavati i zapošljavati kadrove za održavanje usluga a cloud servisi se bukvalno koriste samo kada ih trebate. Jedna od prednosti clouda jeste da je da je efikasniji, pa i sa aspekta troškova te nije skuplji od primjene standardnog pristupa. Ali ono što je bitno da znate je da trošak cloud usluga zavisi od vaših potreba, veličine, kompleksnosti baza podataka, koje sve vrste usluga bi vam bile potrebne i da prelazak na cloud treba da se posmatra sveobuhvatno, prevashodno prateći gore navedenu strategiju. Postoji jako puno primjera i analiza na temu ovog mita, te je dokazano da primjena cloud tehnologije dugoročno nosi brojne prednosti a koje se tiču i smanjenja troškova IT. Imajući u vidu sve veći razvoj na polju IT i mogućnosti koje nam pruža, ali i naših potreba za tim uslugama koje su postale neizostavni dio svakog poslovanja, pobjedu na polju troškovne efikasnosti svakako odnosi cloud tehnologija.

Mit #3: Cloud nije siguran

Ovo je možda i najomiljeniji argument protivnika cloud usluga a ovaj mit je vjerovatno i najrasprostranjeniji. Postoji već dugo i vjerovatno je broj 1 među mitovima i zabludama o cloud poslovanju.

Šta to muči naše IT-jevce ili uprave kada razmišljaju o prelasku na cloud i strahuju za sigurnost podataka? Najčešće brige su: podaci nisu kod nas i ne vidimo te servere; nemamo naš datacentar, ko zna gdje su ti podaci i šta ako pružalac cloud usluge može da vidi, ili ne daj bože, pristupi mojim podacima i da ih iskoristi? Tu nešto ne valja i ne izgleda sigurno! Ovako obično teče tok misli prilikom prvog spomena clouda, naročito na našim područjima i u svjetlu problema sa zloupotrebom podataka od raznih giganata kao što su Facebook i ostali, a za koje smo svi čuli.

Što se tiče clouda, istina je skroz drugačija – provjereno je i dokazano da pružaoci cloud usluga zadovoljavaju sve postojeće sigurnosne standarde te idu u korak dalje – omogućavaju dodatne usluge za sigurnost u privatnost podataka. To je čak i na većoj razini u odnosu na situaciju kod većine naših prosječnih kompanija kada je riječ o IT sigurnosti i privatnosti. Pružaoci cloud usluga su razvili čitav niz novih alata i metoda kako bi osigurali sigurnost u cloudu a koji su mnogo napredniji od tradicionalnih sigurnosnih mjera.

Nadamo se da smo vam zaintrigirali pažnju i rastjerali pokoji oblak. Bavićemo se ovom temom još, jer nažalost vlada još puno mitova i zabluda o cloud tehnologijama a koje ćemo mi rado da rastjeramo i da vam pokušamo pomoći pri odluci i analizi o prelasku na cloud.

 

Photo by: https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/data-processing-abstract-vector-24638140

Planet soft i kampanja #MaherDeveloper

Ko je #MaherDeveloper i kako smo ga u Planet softu tražili?

Nije tajna, naše IT tržište je jako razvijeno, a najviše u pogledu potražnje za developerima – tu smo otprilike kao Siilicon Valey, malo ih je a vrijede puno, te su veoma traženi. Prisutne su brojne IT kompanije, kao što je domaća Planet soft, koja je ujedno i regionalni lider i sa nekoliko kancelarija u Adriatik regijii, a koja kao i ostale ima veliku potrebu za IT stručnjacima. Međutim, prisutne su i brojne druge domaće ali i strane kompanije, koje imaju IT odjele prisutne u našem gradu a sjedišta i klijente isključivo u inostranstvu. Situacija nije laka, svi se bore za iste IT stručnjake te su Planet softovi vlasnik Vedran Jarić i direktor Aleksandar Milinković odavno itekako postali svjesni ovog problema i počeli su ozbiljno da mozgaju kako da mu pristupe, a da to bude na način kako to inače rade – slijedeći najbolje svjetske prakse u radu IT kompanija ali uz dodavanje ličnog pečata i sprovodeći nešto sasvim posebno.

Nema šta, odluka je pala da se nešto uradi i tako je naš direktor Aleksandar, inače iskusni IT-jevac sa jakim afinitetom prema marketingu (ali kao što IT-jevac ne može biti svako, tako ni marketingaš pa to kod našeg Aleksandra ostade na interesu 😀) danima sjedio zamišljen zbog nedostatka developera za sve veći broj projekata i klijenata. Kompaniji je potrebno par dobrih i iskusnih developera, ali koje su rijetke zvijerke. Potrebno je vrijeme da se developeri razviju, iako je fakultetsko obrazovanje jako dobra osnova, ali iskustvom postaju juniori, mediori i seniori te otud i sporiji rast u odnosu na stvarnu potrebu. Češe se naš Aleksandar, razmišlja marketinški: „Pa ovo je marketinški paradoks, ciljna grupa koju je maltene nemoguće privući – svi već rade za neke strane firme ili frilensiraju, ne traže posao, a s druge strane jako su traženi i mogu da biraju, uslovi su svjetski i plaćeni su jako dobro…“.

Kako naći iskusne developere?

Gdje su ti developeri a da se može doći do njih onako „u glavu“ i kako im privući pažnju te ih motivisati da se prijave? Pitanje koje izaziva nesanicu ali predstavlja i pravi izazov. Danas postoji posebna marketinško – HR-ovska doktrina znana kao „Employer Branding“ – brendiranje kompanije kao poželjnog poslodavca, koja se godinama razvijala i doživjela svoj procvat u vrijeme kada je ljudski potencijal postao najveći kapital kompanija. Tokom brainstorminga u Planet softu oko ovoga pitanja i potrebe za Employer Branding kampanjom („nema nam druge, nego po prav’lima“), na Brankinu sugestiju spomenu se Suzana Pletikosa, prekaljeni marketingaš, poznata po prihvatanju dobrog izazova brendiranja i pade dogovor – uključićemo Suzanu, osmislićemo i pustićemo za naše tržište nesvakidašnju kampanju Employer Brandinga sa ciljem privlačenja i motivisanja iskusnijih developera da se prijave.

A kako sada stvarno i naći iskusne developere?

Ovaj put se naša Suzana zamislila dobro, nije lako – marketinški paradoks je u pitanju ali koliko se puta u životu može raditi na ovakvom izazovu, snu svakog marketingaša sa opsesijom za ciljne grupe i kampanjama za „u glavu“, i tako je pokrenut naš kreativni proces… Pri tom još i da je klijenat tako napredan i svjestan potrebe za marketinškom inovacijom te da baš želi nešto van-serijski!

Krenulo je sa ping-pongom ideja i istraživanja, a prvo i jedno od najzanimljivihih – ko su iskusni developeri, kakve osobine imaju, šta ih interesuje, proučavanje mitova da li stvarno nisu na društvenim mrežama kako se msili i kako im privući pažnju? Ok, pohvatali smo da su iskusniji developeri malo stariji (nećemo otkrivati godišta i generacijsku pripadnost), odrasli su u nekim simpatičnim vremenima koja su obilježena prvim kompjuterima kao što je Commodore 64, prvim video igricima, super popularnom časopisu „Svet kompjutera“, ali naravno da luduju i za Star Trekom, Star Wars i imaju posebno naglašen smisao za humor, između ostalog. Ako imate druga developera, nema šanse da ga niste zagotivili i puno se ismijali zajedno.

Kako do uspješne kampanje?

Kako nazvati kampanju, koja naravno mora da bude u vidu # (mi se i dalje zahvaljujemo onome ko je hashtag i izumio, sjajna stvar), puno se mozgalo i kreativnost se mamila na površinu na razne načine. I kako to obično biva, „AHA“ ideja dođe u po „niđe veze“ momenta, kada se gledala neka putopisno-.kulinarska emisija (da, pred koronu smo putovali) i nastade #MaherDeveloper. Čak ni ponekad mrgudi Vedran i Aleksandar nisu imali prigovora na ovaj prijedlog i tako smo krenuli da kreiramo kampanju „==>Traži se #MaherDeveloper“.

E sad, to je tek bio početak i moralo se sve posebno da osmisli i snimi. Pitanja su navirala: kakav i ko bi trebalo da bude protagonista, taj naš #MaherDeveloper – da li neko poznato lice? Neee, iako imamo super domaćih glumaca koji i likom odgovaraju te je i potrebna određena doza glumačkih vještina, ali izbor pade na „naturščik“ lika – našeg druga Sanjina „Fljamu“ Vidovića, koji izgleda kao pljunuti developer iako to nije, a može i da i iznese priču. Onda se krenulo mozgati oko samog koncepta i kako producirati kampanju, tu je naša Suzana odigrala brojne uloge kao hobotnica – kreatora finalnog koncepta, producenta, organizatora, pisca nacrta scenarija, dogovor oko produkcije sa sjajnim tandeom „Dragana“ – Gajićem i Gajanovićem, kako organizovati scenu – porodična sklonost Pletikosa za čuvanjem bitnih stvari iz prošlosti je odigrala veliku ulogu i tako je jedan od glavnih protagonista i dio scene, Suzanin stari Commodore 64 (nećemo reći iz koje godine opet) pronađen, sve pored čuvene Čajavec mace za TV, maminih miljea i sl.; ali je i sa strane Planet softa stiglo puno dodatnih ulaznih informacija i super ideja, kao i pomoći oko svega  te se odlučillo da se ipak pojača i strana pisanja scenarija u vidu vječno mladog i talentovanog Saše „Gaše“ Gašića i tako smo krenuli.

Making of #MaherDeveloper

Sve smo bili spremili i taman da krenemo sa snimanjem materijala, kad eto ti korone i zatvori se sve te nismo ni smjeli snimati zbog rizika i „lockdown-a“. Entuzijazam nije pao usprkos teškim vremenima, i čim se ukazala prilika usljed lakše situacije i dozvoljenog rada na snimanju, bili smo u niskom startu i odmah počeli.

Samo snimanje je bilo baš smiješno – a kako bi drugačije i bilo kada trebate da snimite protagonistu koji drži Commodore 64 u krilu i izgovara „ako znaš šta je turbo i sjećaš se tog zvuka“, i ostale presmiješne foršpane, tako se odmah vidjela ta sjajna energija i momentum i nije bilo sumnje u ishod kampanje.

Planet soft kampanja #MaherDeveloper

Budući da je riječ o specijalnoj ciljnog grupi, koja se detaljno istražila i za koju se kreirao famozni tzv. „candidate persona“, a budući da su kampanju sprovodili napredni Planet soft i marketingaš koji je odavno opsjednut digitalnim marketinškim kanalima, zaključak je bio jasan – noseći marketinški materijali su video i super fotke za par upotreba, namjenski kreirana nova web stranica za karijeru, a od kanala kampanje: organski i plaćeni social media- Planet softovi Facebook i Instagram profili te naravno i YouTube, uz par aktivnosti i na nezaobilaznom LinkedInu. Sve je naravno bilo začinjeno i sa dozom content marketinga, tj. pisanjem blogova i tekstova za potrebe jasnije definicije usluga i rješenja Planet softa, ali i jačanja PR napora.

Imali smo mi i još mnogo drugih ideja za takozvani co-marketing sa drugim firmama koje nemaju veze sa IT ili oglašavanjem, ali možemo ostaviti još nešto kao iznenađenje za neke naredne kampanje.

Naravno da smo i pratili i mjerili našu kampanju, te testirali i par stvari malo atipičnih za oglašavanje ove vrste kao što su posebni lead generation oglasi. Sa svim navedenim – od razumijevanja i želje Planet softa za inovacijom i nesvakidašnjom kampanjom, odlične ekipe koja je na tome radila te poznavanju najboljih kanala i vrsta savremenih kampanja, uspjeli smo da postignemo jako puno – dobili smo dosta kvalitetnih prijava i zaposlili par potrebnih #MaherDevelopera, a u manje od mjesec dana kampanje smo postigli i ovo: doseg društvenih mreža Planet softa je povećan za nenormalnih 20302%, broj pregleda stranica za 561%, broj pratilaca za 1700%, a broj prikaza oglasa je bio iznad pola miliona i sa 1,500 klikova na oglase, za nevjerovatno optimiziran budžet.

Mi se nadamo nastavku rada na ovakvim zanimljivim kampanjama, kao što smo nastavili dalje da radimo na unapređenju našeg online prisustva, imidža, povećanja broja partnera i projekata na kojem radimo te uskoro i novog web sajta. Budući da rastemo, i dalje primamo prijave za #MaherDevelopera te se nadamo da će vam se svidjeti šta smo sve uradili i ono što nastavljamo raditi i dalje.

Planet soft traži #MaherDevelopera

Work.com za vakcine_ilustracija Andy Potts

Salesforce nastavlja sa radom na borbi protiv COVID-19 putem svog rješenja za vakcine

Planet softov partner Salesforce, vodeća svjetska IT kompanija na polju CRM i ostalih brojnih drugih softverskih rješenja koja pomažu u automatizaciji i unapređenju poslovanja o kojoj smo već pisali u više navrata, nastavlja sa svojim radom i na onome po čemu je takođe poznata – na polju pomoći u borbi protiv svjetske pandemije korona virusa i iznalaženju rješenja za distribuciju vakcine, ovaj put u vidu “Work.com za vakcine” rješenja.

Kako Salesforce pomaže borbu protiv korone

Kao što je opštepoznato, čitav svijet se priprema za sprovođenje jednog od najvećih poduhvata masovnog vakcinisanja u ljudskoj istoriji i sve oči su uprte u brojne svjetske kompanije koje intenzivno rade na pronalaženju efikasnih vakcina protiv COVID-19, ali ono što još ostaje kao veliki izazov je upravljanje postupkom sigurne distribucije takvih vakcina milijardama ljudi širom svijeta.

Šta je Planet softov partner ovaj put najavio?

U svjetlu toga, Salesforce je juče (30. septembra) najavio a brojni svjetski mediji prenijeli,  da je prilagodio dio svog poslovnog softvera kako bi pomogao zdravstvenim organizacijama i vladama u distribuciji vakcine čim postane dostupna, te je i predstavio Work.com za vakcine.

Work.com je softver Salesforce-a kojeg već koriste brojne države, gradovi i kompanije širom svijeta kako bi vlastito radno okruženje i zajednice učinili sigurnijim u situaciji pandemije koja ne posustaje. Kako je Salesforce pojasnio, adaptirani softver sada u vidu Work.com-a za vakcine, pomoći će vladama i zdravstvenim ustanovama da prate nivo zaliha vakcina, mogućnost da kreiraju portale za online konsultacije i da prate kako su pacijenti nakon vakcinisanja. Work.com za vakcine predstavlja u stvari osnovu na kojoj korisnici mogu da dizaniraju, izgrade, integrišu i upravljaju sa svojim programima vakcinisanja od početak do kraja, a koja je pouzdana, fleksibilna i može da se vrlo brzo pustiti u upotrebu.

Kako Work.com za vakcine pomaže?

Realno je za očekivati da će biti mnogo izazova u upravljanju složenom primjenom programa vakcinisanja od početka do kraja. Sama potražnja za vakcinama vjerovatno će biti veća od početne ponude/zaliha, isporuka i logistika lako mogu da dovedu do prekida u lancu opskrbljivanja, a zdravstvene organizacije će morati brzo da određuju prioritete u vakcinisanju. Onog momenta kada vakcina bude spremna za primjenu, biće potrebno da se sprovedu masovne aktivnosti pozivanja na vakcinisanje, zakazivanja i koordinacije vakcinisanja. Organizacijama će takođe biti potreban postupak za praćenje ishoda i iskustava ljudi nakon vakcinisanja, a što će biti presudno kao pomoć zdravstvenim agencijama i organizacijama u procjeni potencijalne sigurnosti i efikasnosti sprovedenog programa vakcinacije. Tada tehnologija stupa na scenu i imaće ključnu ulogu u pomaganju vladama i zdravstvenim organizacijama u distribuciji milijardi doza vakcina širom svijeta. Work.com za vakcine predstavlja upravo tu tehonologiju koja će pomoći svim stranama uključenim u ovaj najveći svjetski poduhvat vakcinisanja da na siguran i efikasan način pokrenu i vode programe vakcinisanja.

Fujitsu novi partner Planet softa

Planet soft sklopio novo partnerstvo sa svjetskim IT gigantom – kompanijom Fujitsu

Planet soft sklopio još jedno partnerstvo – ovaj put sa vodećom japanskom ICT (Information and Communication Technology), ali i nadasve svjetski poznatom kompanijom Fujitsu.

O kompaniji Fujitsu

Da li je potrebno da predstavljamo kompaniju Fujitsu? Za svaki slučaj, ako ima onih koji nekim čudom nikad nisu čuli za nju, ipak ćemo da je predstavimo. Fujitsu je multinacionalna IT kompanija sa sjedištem u Tokiju a koja nudi širok spektar IT proizvoda i usluga. Mala je vjerovatnoća da u vašem domaćinstvu ili na poslu nemate ili ne koristite neki od njihovih uređaja ili usluga. Samo činjenica da je Fujitsu četvrta najveća globalna kompanija koja pruža IT usluge po prihodima prema podacima iz 2018. godine, tik iza giganata kao što su IBM, Accenture i Amazon WS (AWS), već mnogo govori o njenoj veličini. Ono što je takođe jako zanimljivo, Fujitsu je ujedno i druga najstarija IT kompanija na svijetu (odmah iza IBM), osnovana davne 1935. godine. Fujitsu se uglavnom bavi proizvodnjom kompjutera i kompjuterskih komponenti iz domena personalnih i poslovnih kompjutera, ali i širokom lepezom ostalih proizvoda kao što su proizvodi za skladištenje podataka, serveri, telekomunikacioni proizvodi i mnogi drugi. Koliko je daleko dogurao od svog davnog osnivanja, govori i činjenica da je Fujitsu ove godine, tačnije 22. juna, predstavio novi svjetski superkompjuter Fugaku  – kompjuter koji je rangiran najviše na svjetskoj „Top500“ listi kompjutera koji najbrže obavljaju zadatke i koji je daleko iza sebe ostavio do tada najbržeg kompjutera na svijetu – američkog Samita. Inače, Fujitsova vojska od skoro 130,000 zaposlenih opslužuje i pomaže svojim klijentima u 100 zemalja svijeta. Impresivno zar ne?

Kompanija Fujitsu u našem regionu

Fujitsu naravno nije zaobišao ni naš region – pod imenom Fujitsu Technology Solutions posluje u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori već četrnaestu godinu zaredom. U našem regionu Fujitsu nudi poslovnim i personalnim IT korisnicima vrhunske desktop PC-jeve, prenosive i tablet računare sa pratećim periferijama i opremom, tanke klijente, servere i sisteme za skladištenje podataka, kao i rješenja, konsultantske usluge, te usluge vođenja IT infrastrukture svojih korisnika. Ono što je takođe karakteristično za Fujitsu u ovom dijelu svijeta je da je to jedina IT kompanija koja svoje proizvode i rješenja razvija i proizvodi u sopstvenom i veoma modernom proizvodnom postrojenju u Evropi, lociranom u njemačkom gradu Augsburgu. Naša regija i korisnici jako cijene ovakvu blizinu proizvodnje, evropsko porijeklo proizvoda i ono naše omiljeno „Made in Germany“.

Fujitsu-ov SELECT partnerski program

Kao dio svoje poslovne strategije, Fujitsu veliku pažnju pridaje razvoju i širenju svog SELECT partnerskog programa, kroz znatan poticaj svojim partnerima i njihovom poslovanju. Simboličnog slogana „Postanite samuraj sa Fujitsu-om“ očigledno je da se ne šale sa tim i da misle najbolje za svoje partnere. Fujitsu je jedna od rijetkih velikih svjetskih IT kompanija koja svoje proizvode isključivo prodaje preko mreže autorizovanih partnera te taj način i doprinosi razvoju lokalnih partnerskih preduzeća i stručnjaka, kao i IT tržišta i ekonomije regiona.

Partnerski program podrazumijeva da lokalni partneri zadovoljavaju određene kriterije, zapošljavaju adekvatne IT stručnjake i sl., te je logičan slijed događaja bio da Planet soft, kao jedna od najvećih IT kompanija regiona postane partner jedne od najvećih svjetskih IT kompanija. Planet soft će u svoju postojeću bogatu ponudu proizvoda i usluga, pored ostalih partnerskih, uvrstiti ono po čemu je Fujitsu i najpoznatiji: ponudu servera, skladištenje podataka, mainframe-ove, računare/IT infrastrukturu. Ne trebamo ni da naglasimo da smo mi u Planet softu veoma uzbuđeni zbog novog, i to još ovakvog gigantskog partnera i sa velikim zadovoljstvom ćemo da ponudimo vrhunske Fujitsu proizvode domaćim klijentima kako bi imali lakše, brže i sigurnije poslovanje.

Ukoliko ste zainteresovani da saznate više o našoj novoj ponudi, slobodno i bez ikakvih obaveza nam se javite na office@planetsoft.ba.

Kako unaprijediti rad vaših terenskih ekipa sa Planet softom

Možda često razmišljate o razvoju tehnologije i njenoj sveprisutnosti u našim životima i svakodnevnim dešavanjima kao mi ili vam to jednostavno ne zaokuplja misli već neke druge stvari, ali iznenadili biste se sa koliko događanja i aktivnosti tehnologija upravlja. Tehnološka automatizacija i optimizacija brojnih procesa i poslovnih aktivnosti je i više nego sveprisutna, a u ovom tekstu ćemo se baviti jednim posebnim segmentom, kojeg mi „obični“ korisnici uzimamo zdravo za gotovo, a brojne kompanije koje ga primjenjuju u svom poslovanju su već prilično odahnule i znatno unaprijedile organizaciju poslova ali i smanjile troškove. Današnja tema nam je tzv. automatizovano upravljanje terenskim ekipama ili, kako se uvriježeno koristi termin na engleskom „Field Service Management – FSM“, a koji je dio šireg procesa Upravljanja radnom snagom ili  Worforce Management-a. Ako smo vam zaintrigirali pažnju, nastavite dalje sa čitanjem da saznte gdje se taj famozni FSM sve primjenjuje i koje su mu prednosti, a čemu ste i sami svjedočili iako niste ni znali.

Field Service Management – ClickSoftware

FSM se bavi upravljanjem raspoloživom voznom flotom, upravljanjem i optimizacijom radnih aktivnosti, planiranjem rasporeda i dodjelom radnih naloga, osiguravanjem bezbjednosti puta i integracijom takvih aktivnosti sa invetarom, naplatom, računovodstvom i ostalim pratećim poslovnim aktivnostima. FSM najčešće koriste kompanije koje se bave instalacijom, servisom ili popravkom sistema ili opreme, kao što su telekomi, elektroprivreda, prateće servisiranje raznih tehničkih proizvoda za prodajne kompanije, komunalne kompanije, itd. – široka je lepeza primjene sistema upravljanja terenskim ekipama.

Zamislite situaciju – prijavili ste kvar vašem internet provajderu i kada vas posjeti njihov serviser, velike su šanse da ga je kod vas poslao upravo jedan od najpoznatijih FSM-ova na svijetu – ClickSoftware. Mi u Planet softu smo ponosni partneri ClickSoftware-a, koji već pomaže velikom broju domaćih i regionalnih klijenata. Koliko je odličan i korišten od strane brojnih velikih svjetskih kompanija koje imaju terenske ekipe i čija organizacija znatno košta i može da bude haotična, da ga je zbog tržišnog potencijala akvizirao svjetski velikan automatizacije brojnih poslovnih procesa Salesforce 2019.godine. O Salesforce-u smo već pisali u nekoliko navrata pa se možete kratko da podsjetite o gradivu na našem blogu ovdje ili kako se konkretno primjenjuje ovdje. Primjera radi, ClickSoftware se koristio i za upravljanje brojnim ekipama na Olimpijskim igrama – najpoznatiji je slučaj uspješne upotrebe ClickSoftware-a na Olimpijskim igrama u Pekingu 2008.godine.

Primjeri primjene ClickSoftware-a širom svijeta

Prednosti ClickSoftware-a

  • Unapređivanje kvaliteta servisa – povećano zadovoljstvo korisnika, ostvarena bolja predikcija i brže reagovanje.
  • Smanjenje operacionih troškova – efikasnija organizacija terenskih resursa, fleksibilnija radna snaga, bolja relokacija terenskih tehničara.
  • Uvećana kontrola i praćenje terenskih zadataka – ostvarena je potpuna transparentnost terenskih aktivnosti, obezbeđena potpuna statistika vezana za dinamiku izvršavanja terenskih zadataka.
  • Bolja organizacija timova – timovi terenskih tehničara sa adekvatnim vještinama neophnodnim za izvršavanje svih zadataka vezanih za održavanje i realizaciju novih servisa

Sve je veća potražnja za Field Service Management softverima jer sve više kompanija teži da smanji troškove budući da na ovaj način nemaju neiskorištenog ili praznog hoda terenskih ekipa, šalju adekvatnije ljude za rješavanje na terenu, a sami korisnici su sve više zadovoljni. Takođe i automatizacija i optimizacija svih aktivnosti terenskih ekipa nije na odmet i znatno olakšava poslovanje. Planet soft je već uspješno implementirao ClickSoftware u velikim regionalnim kompanijama kao što su mtel, BH Telecom, Elektroprivreda Srbije, Beogradske elektrane, u Vivacom Bugarska ali i brojnim drugim te ga svi ga koriste za optimizaciju rada terenskih ekipa, uz već dokazano unapređenje poslovanja i smanjenje troškova.

Ukoliko vas zanima više detalja o rješenju ili mogućnostima saradnje, slobodno nam se javite na office@planetsoft.ba.

Kako Salesforce može da pomogne zdravstvenim ustanovama i njihovim korisnicima – studija slučaja

Svjedoci smo sve više prisutne digitalizacije u našim svakodnevnim rutinama, od automatizacije raznih procesa koji su nekad zahtijevali našu fizičku prisutnost kao što su, na primjer, usluge mobilnog bankarstva ili javne administracije, a naši prostori ni ne zaostaju mnogo za ovakvim razvojem. Takođe, aktuelna dešavanja i ograničenja u kretanju i pružanju usluga usljed pandemije korona virusa dodatno su ubrzala uvođenje digitalizacije & automatizacije i na ostalim poljima. Ono što se dalje dešava na ovom planu je takozvana personalizacija pružanja usluga koju digitalizacija i rasprostranjenost konektovanog društva maksimalno omogućavaju i podstiču. Ako smo vam zaintrigirali pažnju sa ovim uvodom, nastavite dalje sa čitanjem jer u ovom tekstu želimo da vam približimo mogućnosti koje nam pružaju savremena rješenja kao što ih pruža naš partner Salesforce, a koja omogućavaju bolju uslugu koja je apsolutno prilagođena vašim potrebama, ali koja istovremeno i kompanijama omogućava bolje poslovanje i više zadovoljnih klijenata.

Imajući to sve na umu, odlučili smo se da vam u ovom tekstu približimo šta sve kao korisnik ili zdravstvena usluga možete da imate na raspolaganju kroz studiju slučaja zdravstvene ustanove koja posluje koristeći Salesforce-ov CRM. O Salesforce-u, čiji smo ponosni partner smo već pisali u jednoj od prethodnih blog objava, tako da možete malo da obnovite gradivo i nastavite sa čitanjem.

 

Kako Salesforce može da poboljša iskustvo korisnika u zdravstvenom sektoru?

Zdravstveni sektor ne može da bude van tokova i mora da ide u korak sa digitalizacijom i unapređenjem usluga koje pruža, a nije ga zaobišao ni konzumerizam koji nas obično asocira za trgovce i svakakve kupovine na koje nas mame. Ni naša regija i zdravstveni sistemi nisu izuzetak te korisnici zdravstvenih usluga koji su sve više naviknuti na digitalizaciju usluga i unapređenje pružanja usluga iz ostalih sektora ništa manje ni ne očekuju ni od zdravstvenog sektora. Ova studija slučaja se ne bavi javnim i privatnim zdravstvenim sektorom kao takvim već će na apstraktnom primjeru neke zdravstvene usluga da prikaže kako se može unaprijediti pružanje usluga i zadovoljstvo korisnika putem Salesforce-ovo rješenja.

Studija slučaja – stari način nasuprot novom, poboljšanom

Zamislite situaciju – morate kod doktora, nebitno da li je privatni li javni servis u pitanju, a nemate puno vremena. Pokušavate da zovete ordinaciju, nekad to ide glatko a nekad teško (naročito ovih dana usljed ograničenja u radu javnog sektora zbog pandemije i veće „navale“ na privatni sektor). Dobijete ih nekako, zakažu vam termin, vi u panici ga bilježite negdje – sve češća pojava je i bilježenje  u kalendare na telefonu, onda ide čekanje na termin danima a i kod samog doktora, a samo vam je trebala neka kontrola ili pregled nalaza iz labaratorije, oko koje ste se takođe prethodno „slomili“ da uradite. Nije lako ni drugoj strani, osoblje zaduženo za odgovaranje na pozive je opterećeno, obično se teže mogu i javiljati na telefone, pa onda moraju još to sve i da ručno evidentiraju uz bojazan da ne naprave grešku. To sve oduzuma vremena obema stranama, a rezultira i da termina nema mnogo ili u skorašnje vrijeme. A sad zamislite ovu situaciju – dobijate email sa podsjećanjem da je prošlo 6 mjeseci od vaše zadnje kontrole, te da biste trebali uraditi nalaze preko uputnice koja vam je već priložena u istom mailu, sa terminom kada tačno treba da odete da ih uradite  a koji se automatski dodaje u vaš kalendar, te objašnjenjem da ćete nalaze da dobijete mailom i da nema potrebe da idete po njih, te će ih i vaš doktor isto tako imati. Pred sam odlazak da uradite nalaze, dobijate email kao podsjetnik. Naredni email je vezan za termin vašu online konsultacije sa doktorom u vezi nalaza (uz sve prethodno navedene prednosti digitalizacije i automatizacije procesa), jer budući da su nalazi u redu, nema potrebe da idete kod doktora jer su nalazi u redu i kontrola je prošla u savršenom redu. Naravno, preko mogućnosti online plaćanja je i to završeno, bez nepotrebnih odlazaka i po tom pitanju. Zdravstvena usluga u ovom slučaju ima bazu podataka klijenata/pacijenata, sa svom istorijom i automatizacijom svih potreba koja vodi do maksimalne personalizacije i smanjenja nepotrebnih koraka i komplikacija u pružanju i korištenju usluga. Dalji scenario bi bio da vi kao dugogodišnji korisnik višestrukih usluga te ustanove dobijate specijalnu ponudu sa popustom od 50% na 2 pregleda koja su vam potrebna prema evidenciji i vašoj istoriji bolesti, i svi su sretni i zadovoljni. Ustanova vodi automatizovane procese, znatno smanjuje opterećenje rada svojih radnika koji se mogu više fokusirati na što bolje pružanje zdravstvenih usluga umjesto bavljenja administrativnim, a vi kao zadovoljni korisnik njihovih usluga znate da nećete gubiti vaše dragocjeno vrijeme na bespotrebne odlaske kod doktora u slučaju ovakvih situacija, dobijaćete podsjetnike za ono što je bitno za vaše zdravlje te vam se neće dešavati kao npr. autoru ovog teksta da nema vremena da „ganja“ uputnicu za neke specijalističke preglede i čeka puno na njih, ili da zaboravi da ode na važne kontrole. Još ćete se osjećati i posebno jer ste za lojalnost dobili i specijalni tretman, u vidu specijalnih popusta koji su prilagođeni onome što vam zaista i treba od nekih ostalih zdravstvenih usluga. Ovo nije nikakav trik, to je normalna praksa savremenih pružaoca usluga, koji žele da nagrade lojalnost svojih korisnika ali i da pruže još više usluga, uz generisanje dodatnih prihoda. Trebamo li i da napomenemo da ovo takođe dovodi i do optimizacije i smanje troškova poslovanja?

Ovo nije nešto novo ili nemoguće da se sprovodi i kod nas. To je savremeni vid poslovanje koje se fokusira na klijenta ili tzv. „customer-centrism“ a koje Salesforce omogućava milionima kompanija širom svijeta za pružanje najbolje usluga svojiim korisnicima. Mi kao ponosni i zvanični Salesforce-ov konsalting partner smo tu da vam pomognemo u slučaju da ste neka od naših eminetnih zdravstvenih usluga koja je u stalnoj potrazi za daljnim unapređenjem poslovanja i usluga koje pruža, javite se radi.

Slobodno nam se javite radi konsultacija putem emaila: salesforce@planetsoft.ba

 

Planet soft zvanično počinje sa radom na projektu „Pametno upravljanje otpadom“ u sklopu inicijative „Banjaluka-grad budućnosti“

Kao što smo već pisali, Planet softov projekat „Pametno upravljanje otpadom“ izabran je kao najbolji u sklopu inovacijskog izazova „Banjaluka – grad budućnosti“, kojeg zajedno sprovode UNDP, Grad Banjaluka i Ministarstvo za naučni i tehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informacijsko društvo  RS.

Da podsjetimo, u veoma jakoj konkurenciji od čak 58 prijavljenih projekata, naš projekat je izabran kao najbolji od top 10 sa kojim će se ići u realizaciju. Ovaj inovacijski izazov ima za cilj da Banjaluka postane „pametni grad“ putem primjene savremenih tehnoloških rješenja za efikasno gradsko funkcionisanje i olakšavanje svakodnevnog života građana, ali i za indirektno privlačenje investicija.

Aplicirali smo sa rješenjem koje se odnosi na “pametno upravljanje otpadom”, ili tzv. “smart waste management”, budući da smo prepoznali nekontrolisanu proizvodnju otpada kao najbrže rastući urbani problem sa kojim se suočavaju gradska administracija, ali i sami građani. Čvrsto vjerujemo da ćemo pomoću našeg rješenja u konačnici znatno olakšati rad i život  svim učesnicima u lancu proizvodnje i uklanjanja otpada, a takođe sa ovim želimo i da pozitivno utičemo na ekološku svijest naših sugrađana.

Vrijednost projekta iznosi 120.000 KM, od čega investicija UNDP-a iznosi 58.500 KM, a Planet softova 61.500 KM te je planirani rok realizacije projekta je do kraja 2020. godine. Nakon što su završene sve formalnosti kao što je objava najboljih projekata i zvanično potpisivanje ugovora sa svim stranama, sa velikim nestrpljenjem smo čekali i početak rada na projektu. Mimo toga što je projekat veoma napredan i mnogo će uticati na cjelokupno poboljšanje života u gradu, isto tako je i veoma interesantan za nas kao modernu IT kompaniju budući da ćemo za njegovu izradu primjenjivati najsavremenija svjetska rješenja i standarde. Zamišljeno je da se u kontejnere instaliraju senzori koji očitavaju popunjenost kontejnera otpadom, poziciju kontejnera, sa ugrađenim alarmom za detekciju požara, a sve podatke senzori šalju putem LoRaWAN mreže na softversku platformu koja se sastoji od web aplikacije i mobilne aplikacije.

Mi u Planet softu smo jako uzbuđeni zbog čitavog projekta ali i korištenja najsavremenije tehnologije kao što je LoRaWAN. LoRaWAN je bežična tehnologija za komunikaciju na velikim udaljenostima koja omogućava povezivanje baterijski napajanih IoT uređaja te dvosmjerni prenos male količine podataka na velikim udaljenostima.  LoRaWAN je danas globalni standard i to je u stvari sljedeća generacija za IoT povezivanja. Internet of Things (iliti IoT) omogućava uspješno povezivanje, nadgledanje i mjerenje miliona uređaja te vodi do velike automatizacije procesa i operacija i što boljeg donošenja poslovnih odluka. IoT ne bi bio tako planetarno uspješan da nema LoRaWAN da mu omogući prenos velikog broja podataka uz minimalne troškove. IoT koji se koristi u industrijske svrhe zahtijeva upotrebu senzora koje karakterišu minimalni troškove a veliki domet i snaga. Nadamo se da sada malo više razumijete naše uzbuđenje zbog cijelog projekta i prilike za primjenu ovako napredne tehnologije i kod nas!

Planet soft proširuje lepezu svojih usluga kako bi klijentima što više olakšao poslovanje

U Planet softu nikada ne mirujemo i u stalnoj smo potrazi za novim i naprednijim rješenjima koja mogu znatno da olakšaju poslovanje naših postojećih i budućih klijenata. U našu bogatu lepezu postojećih softverskih rješenja dodali smo i još jedno novo rješenje, koje će omogućiti lakši i više automatizovan rad te prikupljanje i praćenje podataka od strane klijenata. Sa ponosom najavljujemo partnerstvo sa renomiranom međunarodnom DECE Software kompanijom, koja pruža brojna napredna IT rješenja, sa širokom primjenom u raznim granama industrije. Partnerstvo smo započeli fokusiranjem na MOBIDI alat, koji predstavlja napredno rješenje za upravljanje vašim mobilnim timovima, ili kako je poznat i kao „vaše oko na terenu“.

Šta je MOBIDI?

MOBIDI je alat za prikupljanje podataka koji se lako očitavaju i dizajniran je sa svrhom za jednostavan i efikasan prenos podataka od terenskih/mobilnih timova do vaših centralnih mjesta za prikupljanje podataka. Kada se prikupe podaci sa terena i pošalju centrali, na raspolaganju vam stoji neograničeni broj opcija kako da ih obradite, sačuvate ili prezentujete u vidu izvještaja., ili jednostavno rečeno  – lako generisanje raznih vrsta izveštaja, izrada analiza, automatsko daljnje slanje podataka u različite sisteme obrade i slično.

Zašto odabrati baš MOBIDI?

Ukoliko se vaša kompanija bavi građevinom, distribucijom ili veleprodajom i maloprodajom roba/usluga, obezbjeđenjem, komunalnim, energetskim ili opštinskim uslugama, snimanjem terena ili sl, imate terenske  / mobilne timove, vi onda vrlo dobro znate koliko vrijeme provedeno u radu na terenu može biti skupo i koliko je važno. MOBIDI je veoma jednostavan i „low-code“ alat koji ovdje „uskače“ kao sjajno rješenje za takve potrebe. To je platforma kojoj je potrebno malo ili nikakvo dodatno programiranje i koja se lako kastomizuje za vaše potrebe. Koliko je MOBIDI napredan i praktičan govori i činjenica da može da radi i offline modu, bez internet konekcije, te pruža mogućnost slanja i prikupljanja podataka od vaših mobilnih timova sa veoma udaljenih ili komplikovanih lokacija kao što su gradilišta, tuneli ili podrumi gdje je internet konekcija uglavnom loša ili je nemoguće imati.

MOBIDI je takođe praktičan jer i radi na svim platformama: pametnim Android i IOS telefonima, tabletima i svim ostalim, a što ga činim veoma korisnim i lako upotrebljivim od strane svih vaših zaposlenih. Njegova upotreba je već rasprostranjena širom svijeta pa tako i u našoj regiji, te ga koriste i neke od vladinih institucija iz regije kao što je Ministarstvo poljoprivrede RH.

Primjeri primjene MOBIDI-ja

  • Praćenje vlastitih ili aktivnosti konkurencije na terenu može biti jako teško i komplikovano. MOBIDI omogućava jednostavno praćenje aktivnosti na vašim gradilištima ako ste iz građevine, ili snimanje konkurencije ako ste iz trgovačke branše. Prikladan je i veoma dostupan i za kompanije koje imaju male ili velike terenske timove.
  • Odličan je za bilo kakvu vrstu istraživanja terena ili analizu lokacija za gradnju npr. nove ceste ili lokacije marketa – MOBIDI prikuplja podatke o stanju na terenu, fotografije, postojeću instrastrukturu ili neke prepreke, te sve to mapira za buduću analizu.
  • Poslovi obezbjeđenja – MOBIDI lako upravlja vašim kontrolnim punktovima, izvještajima o kontrolama ili jednostavno pomaže da vaš tim koji obezbjeđuje neku lokacija to uradi na višem nivou, od prikupljanja podataka, fotografija i obrade u slučaju neke problematične situacije na samoj lokaciji i uz pravovremeno i automatsko izvještavanje.
  • Dostava robe – MOBIDI prati da li je dostava odrađena na vrijeme, dokumentaciju dostave (otpremnice i sl.), i pojednostavljuje praćenje i upravljanje dostavom.
  • Popunjenost polica u marketima – da, MOBIDI olakšava i taj naporni rad te ga prilično automatizuje.
  • Snimanja terena (surveying) – MOBIDI je sjajan alat za to i koriste ga brojne opštinske i slične organizacije koje žele da snimaju teren na jednostavan i automatizovan način.
  • Praćenje bankarske dokumentacije – MOBIDI pomaže praćenje da li bankovni automati rade sve što je potrebno te prikuplja podatke od njih, a što olašava kontrolu i praćenje mreže bankomata.
  • Servisne usluge – obilazak vaših servisera, servisna dokumentacija, baza serijskih brojeva i bilježenje servisiranja lako se prate i automatizuju sa MOBIDI-jem, koji omogućava i izradu izvještaja o izvršenim servisima i putem kojih se servisiranje može jednostavnije da prati i kontroliše.
  • Upravljanje projektima – da li je riječ o nadzoru gradilišta, ili praćenju vaših bilboard pozicija da li su prelijepljene shodno kampanjama ili ne ako se bavite izdavanjem bilboarda, MOBIDI je odličan alat i za to.

MOBIDI je odličan alat namijenjen za upotrebu u brojnim industrijama, za male ili velike mobilne timove, jako je povoljan i dostupan i za manje kompanije, te pruža brojne mogućnosti od snimanja terena, prikupljanja fotografija, snimanje konkurencije, izvođenja radova, dostave robe, rada prodajne sile ili bilo kojeg mobilnog tima ako ga imate. Znatno olakšava rad i omogućava velike uštede u radu kompanija. Mi u Planet softu smo jako uzbuđeni zbog ovog partnerstva i budućih rješenja baziranih na MOBIDI-iju koja će našim postojećim i budućim klijentima omogućiti što lakši i povoljniji rad njihovih mobilnih timova. Javite nam se direktno radi više informacija o ovom jedinstvenom rješenju.